PRAKTISCH

Afspraak maken:

 

Individuele afspraken: Het maken van een aparte afspraak per patiënt is noodzakelijk om optimale zorg en aandacht te garanderen. Het is dus niet mogelijk om familieleden/anderen mee te nemen om ook op dat moment gezien te worden door de arts. Het is ook niet mogelijk om foto’s te tonen van dermatologische problemen van vrienden/familie/.. Zij kunnen zelf een eigen afspraak plannen om hun probleem te bespreken. We vragen dit vriendelijk omdat we dan de tijd hebben om UW probleem het beste aan te pakken. Bedankt voor uw begrip!

Er worden geen voorschriften via telefonisch contact verstrekt: Deze kunnen, tenzij anders afgesproken, enkel bekomen worden tijdens een consultatie. Dit ten gevolge van besparingen in de gezondheidszorg. Wij begrijpen dat dit ook van u een extra inspanning vraagt en betreuren de noodzaak tot deze maatregel. (Alle medicatie/crèmes/andere die werden voorgeschreven op de raadpleging werden in voldoende hoeveelheid op uw ID gezet, met reserve voorschriften (1 jaar geldig).)

Annuleren van afspraak: Indien u een afspraak wenst te annuleren, kunt u dit zelf online doen. Gelieve dit ten minste 24 uur van tevoren te doen, anders zijn we genoodzaakt hiervoor €25 aan te rekenen. U kan uw afspraak ook annuleren via uw bevestigings/herinneringsmail (zoek in uw mailbox op “Progenda”) en dan helemaal naar beneden te scrollen tot aan “afspraak annuleren”. Indien het niet lukt om uw afspraak te annuleren kan u elke werkdag tussen 12u00 en 12u30 telefonisch contact met ons opnemen (035001511).

Medische urgenties: Bij medische urgenties kan uw huisarts contact met ons opnemen voor een snellere afspraak. Indien u een gekende patiënt bent in onze praktijk kan u zelf contact met ons opnemen (zie tab “contact” bovenaan).

Derdebetalersregeling: We werken uitsluitend met een derdebetalersregeling. Dit betekent dat u na de consultatie of ingreep enkel het remgeld betaalt in plaats van het volledige bedrag. U hoeft geen getuigschrift in te dienen bij uw mutualiteit (aangezien dit via ons computersysteem reeds digitaal met uw mutualiteit geregeld wordt) en ontvangt zelf geen terugbetaling van uw ziekenfonds. Eventueel kunt u, indien u over een aanvullende “verzekering ambulante kosten” beschikt, een deel van het remgeld recupereren: vraag het betaalbewijs aan de arts/verpleegkundige/secretaresse op het einde van uw consultatie.

Benodigdheden: Gelieve bij uw afspraak steeds uw medicatielijst, identiteitskaart (ID) of identiteitskaart van uw kind mee te nemen. Indien van toepassing, kan ook een verwijsbrief nodig zijn.

Rolstoelgebruikers: de praktijk heeft meerdere verdiepingen. Bij het online maken van de afspraak kan u uw reden van bezoek invullen. Gelieve hierbij ook kort te noteren dat u met de rolstoel komt, dan voorzien wij een lokaal dat gemakkelijk bereikbaar is.